Follow - Menu | G+1 | fb fan page | nuffnang | amung | Says.my


Wednesday, August 3, 2011

Tune Talk Mobile Prepaid: BlackBerry Punya Pasal - Once you go BLACK, you never go BACK!



Sejak beberapa minggu ni aku asyik update blog pasal plan BIS BlackBerry je kan?
Haaaa kalau korang nak tahu , aku sedang menguji pelbagai jenis plan prepaid untuk pengguna BlackBerry.

Entri sebelum ini aku buat review tentang Maxis have been extended the BIS Bonus Monthly (RM 20) and BIS Bonus Weekly (RM 7) dan juga Plan Terbaik Untuk BlackBerry Internet Sevice (BIS) (Prepaid) Buat Masa Kini : DiGi vs Maxis vs TuneTalk vs Celcom.  



PAKEJ PLAN BLACKBERRY MOBILE PREPAID TUNE TALK

Hari ini aku nak buat review pasal Tune Talk Mobile Prepaid pula untuk pengguna BlackBerry sekali lagi.


Mula-mula aku layari laman web Tune Talk untuk mencari info tetang plan BIS mereka, dan aku menjumpai page ini : http://www.tunetalk.com/blackberry


Once you go BLACK, you never go BACK! pergh!! tag line dia tak tahan tuhh...... hehe

BIS Plan
What does BIS Plan include:
Email, BBM, Blackberry Browser, Facebook, Twitter, Myspace, Yahoo Messenger, MSN Messenger, Google Talk & Social Feeds

What BIS Plan does NOT include:
Internet browsing using the WAP Browser, FourSquare, Whatsapp, Youtube & downloads of files

BBM + IM Plan
What does BBM + IM Plan include:
BBM, Yahoo Messenger, MSN Messenger, Google Talk, AIM + one @tunetalk.blackberry.com email address

What BBM+IM Plan does NOT include:
Email(corporate or other emails like Gmail, yahoomail, etc.,) Blackberry Browser, Facebook, Twitter, Myspace, Social Feeds, Internet browsing using the WAP Browser, Whatsapp, Youtube, downloads of files

Scenario
BIS / BBM+IM: If you download a file using the BlackBerry Browser, you will be charged normal data charges, i.e., RM0.05 per MB.



KELEBIHAN

Kat TuneTalk ni , aku tertarik dengan plan BBM + IM sebab ada tertera :
" + one @tunetalk.blackberry.com email "


Bagi aku yang agak 'regular' tentang dunia BlackBerry ni memang agak berdesup jugak la, terkejut!! haha... sebab tak pernah dengar lagi ada mana-mana servis provider yang ada plan prabayar servis hanya untuk BBM yang membekalkan dengan emel akaun sekali.

Paling tidak pun mesti kene ambil pakej plan BlackBerry Social untuk dapatkan mana-mana servis emel akaun.




Okay, mungkin ada sesetengah yang tak faham kenapa aku kata plan ini menarik....


Ini bermakna, pakej plan ini membolehkan kita untuk menerima dan menghantar emel tanpa had! bayangkan plan serendah RM0.38 sehari atau RM11 sebulan ini , korang masih boleh kekal mengemas kini dunia social network korang hanya melalui satu emel akaun yang disediakan!


Percaya atau tidak , hanya dengan perkhidmatan email sahaja kita boleh update status dan upload gambar-gambar ke laman social network seperti facebook profile, facebook page, myspace dan twitter seperti dalam entri yang telah diterangkan sebelum ini : Update Status Social Network Melalui E-mail: Facebook Profile / Facebook Page, Twitter & Myspace Dengan Mudah 


Bukan itu saja!! ini bermakna korang juga boleh update blog korang hanya melalui BlackBerry! seperti entri yang aku tulis sebelum ini : How to Update Blog (Blogspot) via BlackBerry, Android, iPhone and Other Smartphone Through E-mail & MMS ??





PERSONAL REVIEW

Aku akan terangkan dari A sampai Z besertakan gambar-gambar dari mulanya [1.]misi aku mencari Starter-Pack Tune Talk ni satu kawasan Sungai Buloh yang susah gila nak jumpa, [2.]bagaimana cara-cara untuk daftar sendiri sim kad tersebut melalui emel, [3.]mengaktifkan BIS (BBM+IM) TuneTalk  pada BlackBerry, [4.]dengan cara yang canggih dan mudah aku menghubungi personal careline mereka hanya melalui chat, bbm dan terima panggilan telefon dari mereka, [5.]bukti-bukti bagaimana mereka mengatasi masalah pelanggan yang sedang menghadapi masalah dengan servis perkhidmatan mereka dengan efficient dan professional, [6.]kelebihan-kelebihan yang sangat menarik perhatianku ketika menggunakan TuneTalk ni, dan akhir sekali review aku tentang [7.]baik buruk terhadap perkhidmatan TuneTalk ini secara keseluruhan pada entri berikut.


Stay tune dan nantikan entri aku senterusnya!! sila klik pada link dibawah ini untuk membaca entri yang berikut:
[Full Review] Tune Talk BlackBerry Prepaid

Sekian.
"Like this post ? Click LIKE !
..and start SHARING now !



Leave a Reply

No comments:

Next Previous HOME

UPDATE HISTORY


! UPDATE (Wednesday, 6th July 2011) :
" you can easily visit my blogspot via this URL ( http://abszeen.co.cc ) ,
or from any mobile devices via this URL ( http://abszeen.co.cc/m ) , thank you.."

Hi!, my name Ella Koon. Click me anytime to bring you back at the top of the page.