Follow - Menu | G+1 | fb fan page | nuffnang | amung | Says.my


Friday, August 19, 2011

Oh Celcom Oh BlackBerry . .





Nak kutuk , pasti ada yang cuba backup.. nak puji memang tak la . . dah setahun lebih aku tinggalkan Celcom gara-gara tak puas hati dengan servis yang disediakan pada BlackBerry dan juga Internet Broadband aku dulu.. tapi kali ni , sekali lagi aku terikat dengan Celcom kerana gara-gara kegatalan tanganku tiba-tiba rasa ingin kembali kepada servis perkhidmatan Celcom semula, kerana terpengaruh dengan iklan-iklan terbaru yang lazat terkandung dalam laman webnya.




Sevis untuk plan BlackBerry mereka masih kekal sama macam dulu :

1. Activation mengambil masa hampir 8jam selepas jam 12 tengah malam

2. Layanan Customer Service kekal sama seperti dulu-dulu kala kerana knowledge yang dibawa masih belum cukup advance untuk menyelesaikan masalah pengguna
3. Untuk berinteraksi dengan bahagian teknikal begitu payah sekali dan terlalu banyak step-step yang dikenakannya untuk ditapis...

4. Kena buat panggilan dari hp lain untuk kongfigurasi hp yang sedang  bermasalah, kalau ada satu henpon jer? atau kalau hanya ada satu simkad celcom jer? kene beli hp khas untuk call operator? haha..funny dan sangat kuno...

5. Menelan credit tanpa sebab setiap kali BlackBerry device itu Reset/Restart walaupun mengambil plan BIS Unlimited...


Pengguna yang good knowledge in IT pun boleh jadi blurrrrrrr bila bercakap dengan operator Celcom ni...ayat pusing sana pusing sini... VADs oh VADs.... kenapa tak sediakan staff yang berlipat kali ganda berkualiti dengan knowledge IT dan Multimedia.... seperti servis provider yang lain-lain tuh...staff mereka amat peka dan jauh amat berbeza... please la..tak kan sebab dapat call operator free tu layanan korang macam ni...


Staff yang berada di kaunter cawangan Celcom Center it self pun masih kekurangan knowledge seperti di Taman Tun Dr. Ismail sana.. masih nak salahkan operator yang disediakan oleh VADs tu juga ker?? Come on....


Ini sangat-sangat jauh berbeza dengan penyedia perkhidmatan lain. Cukup-cukuplah menyusahkan pengguna baru atau pengguna yang ingin kembali pada servis perkhidmatan anda. Please la.... improve the quality of service...atau pelanggan akan menganggap anda (Celcom) suka memperdaya duit orang ramai..... I felt so disappointed again.... T_T


"Like this post ? Click LIKE !
..and start SHARING now !



Leave a Reply

No comments:

Next Previous HOME

UPDATE HISTORY


! UPDATE (Wednesday, 6th July 2011) :
" you can easily visit my blogspot via this URL ( http://abszeen.co.cc ) ,
or from any mobile devices via this URL ( http://abszeen.co.cc/m ) , thank you.."

Hi!, my name Ella Koon. Click me anytime to bring you back at the top of the page.