Follow - Menu | G+1 | fb fan page | nuffnang | amung | Says.my


Sunday, July 24, 2011

Plan Terbaik Untuk BlackBerry Internet Sevice (BIS) (Prepaid) Buat Masa Kini : DiGi vs Maxis vs TuneTalk vs Celcom


Mula-mula aku cari kat website DiGi , cari-cari dan tercari-cari . . terjumpa lah plan BIS dioerg ni :

DiGi Prepaid BlackBerry Unlimited
- Click image to enlarge -


Kenapa aku cakap BIS plan DiGi prepaid ni lagi mahal ? yelah , sebelum ni aku guna Maxis BIS Bonus sebulan RM20 jer . . tapi plan tu dah takde lepas ni , mereka dah ubah plan dan menukarkan ke plan yang baru dikenali sebagai BIS LITE dan BIS SOCIAL .



Plan baru ni memeningkan kepala sebab kalau pilih itu , ini tak ada . . kalau pilih ini , itu tak ada :


Hotlink BlackBerry Internet Sevice (BIS)
- takyah enlarge la , tak best pon -

Sah-sah la pengguna BlackBerry a.k.a Smartphone ni pengguna bijak , lagi-lagi bagi pengguna prepaid . Setakat buat plan memeningkan macam ni , for sure lah pengguna akan beralih arah .

Korang dari Hotlink a.k.a Maxis ni tak lari macam Astro je aku tengok . Harga makin mahal bila makin ramai pelanggan , aik???

Ouh aku lupa , suara pengguna prepaid blackberry ni suara kecil ye ? ok fine . . . suara kecil macam kami ni la boleh buat plan korang yang baru ni bakal tak laku .

Pekerja a.k.a Maxis staff jangan marah naa . . . korang makan gaji je , bukan Maxis ni company bapak korang kan ?  hihiks~




Habistu...plan yang mana terbaik sekarang ni?

Hurmm.... jom kita ushar Tune Talk :






" once you go BLACK, you never go BACK "
click image to enlarge


Tu dia..... "once you go BLACK, you never go BACK "

TuneTalk BIS Packages :

BIS Plan

What does BIS Plan include:
Email, BBM, Blackberry Browser, Facebook, Twitter, Myspace, Yahoo Messenger, MSN Messenger, Google Talk & Social Feeds

What BIS Plan does NOT include:
Internet browsing using the WAP Browser, FourSquare, Whatsapp, Youtube & downloads of files

BBM + IM Plan
What does BBM + IM Plan include:
BBM, Yahoo Messenger, MSN Messenger, Google Talk, AIM + one @tunetalk.blackberry.com email address

What BBM+IM Plan does NOT include:
Email(corporate or other emails like Gmail, yahoomail, etc.,) Blackberry Browser, Facebook, Twitter, Myspace, Social Feeds, Internet browsing using the WAP Browser, Whatsapp, Youtube, downloads of files

Scenario
BIS / BBM+IM: If you download a file using the BlackBerry Browser, you will be charged normal data charges, i.e., RM0.05 per MB.




Tapi . . aku masih tak puas hati lagi ! aku nak cari lagi murah !! yelah , RM 28 tu kira dah naik RM8 bagi aku . dulu Maxis offer 100MB dalam BIS Bonus RM20 . nak bandingkan , still macam tak boleh nak accept plak ! hehe


Aku tak putus asa jugak !. . aha!! hampir-hampir terlupa pasal Celcom , sebab aku ex-Celcom . dulu menyirap dengan celcom pasal line dia slow kat rumah aku , lembab sesangat . tu pasal aku tukar ke line maxis dua-dua phone aku .



Nah . . sekarang aku terjah website Celcom pula , nak tengok apa yang menarik untuk BIS plan depa sekarang...


Celcom BlackBerry on Prepaid | Xpax/U.O.X/S.O.X
- click image to enlarge -

Tu dia ! . . . ha ni baru aku rasa puas hati untuk membidas Maxis ! sakit hati betul la... nombor dah ramai kenal . . nak kene tukar lagi la gamaknya. . .  tapi takleh duk puji sangat Celcom ni , murah-murah tapi servis tarak bagus pun tarak guna gak bukan ?




Sim aku expired on 2014 sebab pakai plan U.O.X  , dah lama tak pakai buat pekasam dalam laci bersama phone old school aku tu , so tak perlu pergi beli Starter Pack , just masukkan sim kemudian pergi top-up pastu test sehari dulu servis BIS dia tengok ada improvement ka tidak .  hahaha teruk gila tak aku nih? ~

Itulah dinamakan pengguna bijak !!, kan kan kan ??... sape setuju , buat sebijik macam ape aku buat ni lepastu buat lak review dalam blog korang okey? datang sini balik lepas tu bagi link , nanti aku datang visit entry korang. kalau nak cepat respond, kita main tweet2 jerrr.... hehe.

tadaaa.........
"Like this post ? Click LIKE !
..and start SHARING now !



Leave a Reply

No comments:

Next Previous HOME

UPDATE HISTORY


! UPDATE (Wednesday, 6th July 2011) :
" you can easily visit my blogspot via this URL ( http://abszeen.co.cc ) ,
or from any mobile devices via this URL ( http://abszeen.co.cc/m ) , thank you.."

Hi!, my name Ella Koon. Click me anytime to bring you back at the top of the page.