Follow - Menu | G+1 | fb fan page | nuffnang | amung | Says.my


Saturday, July 23, 2011

Merokok ni kan haram , I told you !



Aha ! salam . . .

You know what ? I told you !! tak percaya lagi . .  dah keluar kenyataan baru nak terkebil-kebil sambil terpinga-pinga kan ? benda yang memudaratkan diri ni sememangnya la haram dalam Islam . . .

http://www.hmetro.com.my/articles/Janganambilmudahfatwamerokokadalahharam/Article


Eh ! I bukan ustaz la nak bagi ceramah kat sini , tapi menyampaikan pesanan sambil mengingatkan sesama Saudara sendiri adalah satu tanggung jawab bagi kita sebagai umat Islam .

Ada yang suka , tapi kene mengadaplah orang yang benci . dah lumrah kehidupan ada yang tak suka , bukan perokok tegar jer akan benci , tapi tokey-tokey kedai penjual rokok pun sama !!


Sebelum ni kita selalu nampak signboard Tak Nak! (gambar rokok yang bengkok !)





Lepas ni kita akan nampak signboard SMOKING NON-HALAL besar-besar pula ! biar kasi malu sikit ,


hahahaha ~

"Like this post ? Click LIKE !
..and start SHARING now !



Leave a Reply

No comments:

Next Previous HOME

UPDATE HISTORY


! UPDATE (Wednesday, 6th July 2011) :
" you can easily visit my blogspot via this URL ( http://abszeen.co.cc ) ,
or from any mobile devices via this URL ( http://abszeen.co.cc/m ) , thank you.."

Hi!, my name Ella Koon. Click me anytime to bring you back at the top of the page.